Oneplus vikbara telefon får fantasilöst och uppenbart namn

Permalänk
Melding Plague

Oneplus vikbara telefon får fantasilöst och uppenbart namn

Fantasilöst och uppenbart eller rentutav genialiskt. När Oneplus intar den vikbara scenen kan dessa ord beskriva namnet.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Rekordmedlem

Är den fabriksolåst/rootad och bara använder open source mjukvara ?
Annars behöver de ändra namnet, kanske Crack ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Its all about the money. Om denna telefon kostar säg 18000kr och Samsung Galaxy Fold kostar 19000kr. Så vem köper Oneplus version?
För mig måste Oneplus vara mycket billigare och det tror jag ej de kommer att vara.

Permalänk
Medlem

Som iPhone-användare blir jag lite avundsjuk på Androidanvändare som har så mycket intressant att välja mellan. Vi får väl en vikbar telefon när Apple känner att teknologin är mogen och färdigt betatestat av andra företag och deras kunder, och sen presenterar det som något nyskapande.

Visa signatur

Smurf

Permalänk
Hedersmedlem

Jag tycker inte att "open" är ett fantasilöst och uppenbart namn. Det uppenbara och fantasilösa hade varit "fold" eller "foldable". Med det inte sagt att jag tycker att det är ett bra namn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Its all about the money. Om denna telefon kostar säg 18000kr och Samsung Galaxy Fold kostar 19000kr. Så vem köper Oneplus version?
För mig måste Oneplus vara mycket billigare och det tror jag ej de kommer att vara.

Skulle aldrig välja Samsung och deras bloat. 1+ och andra med nästintill clean android alla dagar i veckan.

Visa signatur

CPU: i7 6700k @ 4.5 GHz ||GPU: EVGA GTX 1080 FTW ||PSU: EVGA 850W ||RAM: Crucial Ballistix Elite (8x2) ||MB:Asus z170 ||KYLNING: Custom cpu/gpu hardline tubing ||Lagring: EVO 850 1 TB - OCZ Agility 3 120 GB - WD blue 1 TB

Permalänk
Medlem

Open? Crack? Bara bilden påminner mig om något man ser på ****sidor. "Spread 'em, eh"..

Konstigt nog så är Honor (moderbolaget) relativt billig i jämförelse och de gör marknadens bästa mobilkameror. Varför dotterbolagen OnePlus och Xiaomi valt att göra dyra och dåliga mobiler förstår jag mig inte in på...

Skrivet av Kyraal:

Som iPhone-användare blir jag lite avundsjuk på Androidanvändare som har så mycket intressant att välja mellan. Vi får väl en vikbar telefon när Apple känner att teknologin är mogen och färdigt betatestat av andra företag och deras kunder, och sen presenterar det som något nyskapande.

Apple lär vara först ut med en glasskiva till telefon, lite likt skärmarna från Avatar-filmerna..

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Medlem

Tyckte inte namnet var så hemskt, det anspelar ju även på bolagets namn med återkommande bokstäverna O och P.

Visa signatur

Philips 34M2C8600 | RTX 3090 | AMD R7 5800X3D | 32GB 3600MHz DDR4 | Gigabyte X570 Aorus Master | Seagate Firecuda 530 4TB & Kingston A2000 1TB | 27TB HDD | Seasonic Focus GX 850 | Hifiman Sundara | Fractal North XL | LG CX55 | Yamaha HS7+HS8S | Nvidia Shield TV Pro (2019)

Citera för svar!

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Miska:

Open? Crack? Bara bilden påminner mig om något man ser på ****sidor. "Spread 'em, eh"..

Konstigt nog så är Honor (moderbolaget) relativt billig i jämförelse och de gör marknadens bästa mobilkameror. Varför dotterbolagen OnePlus och Xiaomi valt att göra dyra och dåliga mobiler förstår jag mig inte in på...

Apple lär vara först ut med en glasskiva till telefon, lite likt skärmarna från Avatar-filmerna..

Crack it open ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kyraal:

Som iPhone-användare blir jag lite avundsjuk på Androidanvändare som har så mycket intressant att välja mellan. Vi får väl en vikbar telefon när Apple känner att teknologin är mogen och färdigt betatestat av andra företag och deras kunder, och sen presenterar det som något nyskapande.

Inte mycket att vara avundsjuk över.

Hade en Samsung Z flip 3 och skärmen sprack efter 11 månader.
Samsung ansåg att spräckta skärmar inte innefattas av garantin.
För då skulle de få byta många skärmar.
Så bra är Samsung när det krånglar.

Samsung är ett skitföretag när deras produkter krånglar!

Dold text
Permalänk

Så en One Plus Open?

en OPO med andra ord.

But if only slightly open? One Plus Partially Open? en OPPO!

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3080Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av pv2b:

Jag tycker inte att "open" är ett fantasilöst och uppenbart namn. Det uppenbara och fantasilösa hade varit "fold" eller "foldable". Med det inte sagt att jag tycker att det är ett bra namn.

Verkligen. Vad är det här för en larvig vinkling av en nyhet?

Pixel Fold om något är väl den enda som är larvig och fantasilös, en rak kopia av Samsungs namn. Gör bättre, SweC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Inte mycket att vara avundsjuk över.

Hade en Samsung Z flip 3 och skärmen sprack efter 11 månader.
Samsung ansåg att spräckta skärmar inte innefattas av garantin.
För då skulle de få byta många skärmar.
Så bra är Samsung när det krånglar.

Samsung är ett skitföretag när deras produkter krånglar!

Dold text

Well skulle inte va någon skillnad oavsätt vilken tillverkare, Apple hade bara tvingat på en att köpa en extra försäkring och 11 andra onödiga tjänster så dom kan mjölka så mycket som möjligt ur en!

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedenVirre:

Så en One Plus Open?

en OPO med andra ord.

But if only slightly open? One Plus Partially Open? en OPPO!

Oppo är redan ett märke, också dotterbolag till Honor, så lär nog inte bli det iaf..

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Musikälskare

Fantasilöst och beskrivande namn, tycker det var bra

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Dessa Flip/Fold/open lurar kommer nog vara en nischmarknad om de inte närmar sig vanliga lurar i pris. Tror inte ens då att de kommer sälja i kopiösa volymer.

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Its all about the money. Om denna telefon kostar säg 18000kr och Samsung Galaxy Fold kostar 19000kr. Så vem köper Oneplus version?
För mig måste Oneplus vara mycket billigare och det tror jag ej de kommer att vara.

Jag tex som vägrar befatta mig med Samsung igen

Permalänk
Medlem
Skrivet av MegaMuztek:

Jag tex som vägrar befatta mig med Samsung igen

Varför?

Visa signatur

12900K | 32GB 6000 DDR5 | 3090 FE | PG259QN |

Permalänk
Medlem
Skrivet av RekiN:

Blotat, och har inte haft någon tur med deras kvalitet, så för mig blir det inga fler samsung om de inte dramatiskt sänker priset på sina topmodeller

Permalänk
Viking
Skrivet av Miska:

Oppo är redan ett märke, också dotterbolag till Honor, så lär nog inte bli det iaf..

No shit. Vad tror du han syftade på?

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av pv2b:

Jag tycker inte att "open" är ett fantasilöst och uppenbart namn. Det uppenbara och fantasilösa hade varit "fold" eller "foldable". Med det inte sagt att jag tycker att det är ett bra namn.

Onep-
Open-

Blir rätt logiskt

Permalänk
Medlem

O+pen kanske?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

No shit. Vad tror du han syftade på?

Något "nytt" kanske?

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miska:

Oppo är redan ett märke, också dotterbolag till Honor, så lär nog inte bli det iaf..

Varför har folk fått för sig att Oppo och Honor tillhör samma? Honor bröts ut från Huawei. Vivo, Realme och Oppo med Oneplus som dotterbolag är under BBK Electronics.

Permalänk

Jag tycker andra företag har fantasilösa namn på produkter. Tab S8 ultra, intel core 565444h jjjjj

Störande

Permalänk
Avstängd

Samsung har ju ofta den bästa hårdvaran, alltså skärmar, kameror och så, men brister i mjukvara och förstås fokus. Designen är en smaksak, men den blir ju också mindre viktig på telefoner ju mer plats skärmen tar liksom.

Jag svor mig fri från Samsungs telefoner efter min Note 2 som var rätt buggig och fylld med bloat. Sen läste jag hur mycket bättre deras mjukvara hade blivit genom åren, att deras "skal" var mycket lättare och så, så jag valde en S10 som jobbtelefon för några år sedan. Tyvärr var mjukvaran knappt en förbättring över tidigare, speciellt inte när jag hade vant mig vid Nexus/Pixel. Så jag håller mig borta från Samsung igen. (Min TV är en Samsung och mjukvaran där är bättre när det gäller funktionalitet, men inte när det gäller "buggigheten", så det blir nog ingen Samsung TV för mig i fortsättningen heller, däremot köper jag gärna deras diskar.)

Skrivet av Kyraal:

Som iPhone-användare blir jag lite avundsjuk på Androidanvändare som har så mycket intressant att välja mellan. Vi får väl en vikbar telefon när Apple känner att teknologin är mogen och färdigt betatestat av andra företag och deras kunder, och sen presenterar det som något nyskapande.

Jo man blir ju ganska låst om man begränsar sig till endast en tillverkare förstås.

Permalänk
Medlem

Det fantasifullaste namnet på någon öppningsbar telefon. Och fantasifullare/fyndigare än den absoluta majoriteten telefoner inom alla kategorier.

Petigaste och grinigaste rubriken på länge. Skriv inte artiklar innan ni fått erat kaffe.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dumbullen:

Verkligen. Vad är det här för en larvig vinkling av en nyhet?

Pixel Fold om något är väl den enda som är larvig och fantasilös, en rak kopia av Samsungs namn. Gör bättre, SweC.

Håller med. Det är inte som att alla andra telefoner har fantastiska namn.

Visa signatur

Lätt som Paj

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Är den fabriksolåst/rootad och bara använder open source mjukvara ?
Annars behöver de ändra namnet, kanske Crack ?

Som andra Oneplus enheter är den väldigt enkelt att låsa upp och sen installera något bättre än Oxygen OS/Color OS skräpet.